BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 24
20

[Peraduan] Siapa nak calendar Abang Brian, buku masakan dan buku ilmiah, angkat tangan! Jom jawab soalan #contestabangbrian kali ini. Macam tak aci je soalan senang ni. Hehehe. Korang ikut je step bawah ni okay? 1. Repost soalan ini & berikan jawapan di kapsyen berserta #contestabangbrian 2. Pastikan akaun anda tidak ‘private’ 3. Pemenang akan memenangi buku-buku masakan dan ilmiah serta kalen

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 22
1

Terima kasih orang Ipoh! Korang memang sporting dan sempoi habis! Korang kena datang #JelajahSuria10Tahun di Aeon Shah Alam minggu depan tau! Ada sesuatu yang gempak menanti anda! Nak tau apa, kena la datang. Hehehe. See you thereeee! p/s: slide ke kiri 😁 @suriamalaysia

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 22
5

Siape suka asam laksa?!! Antara menu malaysia yg cukup sihat ni.. byk protein dari isi ikannya! Bahan Kisar 20 tangkai cili kering  8 ulas bawang merah 2 ulas bawang putih 1 inci lengkuas 1/2 inci kunyit hidup 2 batang serai 1 inci belacan Bahan untuk Kuah  700gm ikan kembung  1 tangkai bunga kantan 6 tangkai daun kesum  garam dan gula secukup rasa 1 cawan air asam jawa  3 keping asam gelugur

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 21
14

Adakah anda mulakan pagi anda dengan kopi utk elakkan ngantuk? Anda mungkin salah! Kajian menunjukkan bahawa badan kita menghasilkan hormon kortisol utk pastikan kita terjaga dan fokus sebaik saja bangun tidur. Nasihat di sini, utk kesan maksima kafein dalam kopi adalah utk minumnya sejam lebih selepas anda bangun tidur! Abg brian memang amalkan tips ni..harap harap ia membantu anda jugak ya #t

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 21
2

Pada pagi Jumaat yang penuh barakah ini, jom kita dengarkan tetamu Brian harini, Ukhti Mawar dalam Kekeluargaan Sunnah @ Menu Suria @suriamalaysia . Kami akan borakkan tentang bukunya yang bertajuk Basikal Karat. Apa yang karatnya? Haaa. Nak tau, dengarkan lah kami jam 11pagi nanti ye!

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 20
16

Kerana ramadhan tidak lama lagi, abg brian nak kongsikan resipi ni hah.. moga moga dapat dijadikan hidangan bersahur atau berbuka ya KURMA and cinnamon rolls 30ml air suam 1 paket yis 195ml susu suam 50g mentega, dicairkan 75g gula kaster 2 telur 180g tepung roti Secubit garam Utk inti 25g mentega dicairkan Serbuk kayu manis Segenggam badam, dihancur kasar Segenggam kurma, dibuang biji dan di

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 20
1

Sedapnya brownies! Mana yang suka buat brownies, suka makan brownies tu, meh dengar Chef di Konti @ Menu Suria @suriamalaysia jam 11pagi kejap lagi ye. Chef Khairul Hakimin nak cerita pasal Brownies Paling Agung harini. Siapa yang pandai buat brownies tu, meh tag abang brian okay?

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 19
4

It always amazes me how much we can learn frm our kids Tag and share this with someone you love Make time for dinner together, make time for those who really matter to you and those who you really matter to! #tipsAbangBrian

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 18
0

Mesti korang biasa dengar orang kata kalau hidung berdarah kena dongakkan kepala kan? Adakah itu semua mitos? Nak tau apa sebab, bagaimana nak rawat dan antara mitos hidung berdarah, jom dengarkan Brian dan Dr Hazwani dalam segmen Doktor di Konti @ Menu Suria @suriamalaysia kejap lagi jam 11 pagi. MENU SURIA diceriakan lagi oleh Glow Glowing Beauty Skin & JL Lens by Glow Glowing. #CantikWeyy

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 18
3

Siapa kata makanan msia tak sihat? Nak sihat lagi hidangan ni lepas tumis rempah, tapiskan minyak berlebihan ya... Ikan bakar meletop! 1 ekor ikan siakap/merah sederhana besar-dibersihkan 1 helai daun kunyit-hiris halus 2 helai daun limau purut-hiris halus Bahan-bahan dikisar bersama: 3 ulas bawang merah 2 ulas bawang putih 1 batang serai-hiris 1 kelopak bunga kantan-hiris halus 2 cili padi 1 s

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 16
3

Tak nak nyanyuk? Makan banyak skit kubis ni! Kajian menunjukkan bahawa kubis ungu dapat membantu mereka yang ada penyakit kencing manis. Ianya juga kaya dgn antioksidan yg dpt membantu mengurangkan risiko pelbagai penyakit spt kanser dan alzheimers.... #tipsAbangBrian

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 11
39

Tq kpd jemang and team @mstaronlineofficial for the write up .. and always tq to kakak besar saya @dr.soowincci for the guidance and inspiration also to @openuniversitymalaysia for the opportunity ... join me on my journey to #DrAbangBrian Artikel sepenuhnya http://www.mstar.com.my/hiburan/berita-hiburan/2017/04/07/brian-sarjana/

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 11
2

Selamat Pagi! Topik Doktor Di Konti @ menu suria harini berguna kepada mereka yang suka bersukan. Kita ada Pegawai Fisioterapi, Abd Khaliq @khlq yang akan membincangkan tentang kecederaan sukan. Jangan lupa dengarkan @suriamalaysia kejap lagi jam 11pagi tau! Cantik wajah, Cantik mata. MENUSURIA diceriakan oleh Glow Glowing Beauty Skin & JL Lens By Glow Glowing, #​Cantik weyy

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 11
2

Lepas shoot mesti terkam le... hehe... Cube teka ape dlm ni? Hehe... muat u alls sampai 3 ekor...perkakas dapur ajaib ini menanti anda hanya di @cjwowshop

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 10
34

[Peraduan] Hello! Hello! #contestabangbrian kembali lagi! Nak menang hadiah dari abang Brian tak? Jom jawab soalan ni. Macam mana? Ikut step ni. 1. Repost soalan ini & berikan jawapan di kapsyen berserta #contestabangbrian 2. Pastikan akaun anda tidak ‘private’ 3. Pemenang akan memenangi buku-buku masakan dan ilmiah serta kalendar resepi Abang Brian 4. Terma & Syarat di www.abangbrian.com

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 9
3

Jom breakfast! Lemak jugak penting utk diet anak-anak kita yg seimbang. Ianya membantu melarutkan vitamin tertentu untuk penyerapan maksima tubuh badan. Utamakan lemak sihat semulajadi seperti yang didapati dlm kuning telur! #tipsAbangBrian

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 9
2

Al kisahnya air liur terpercik kat muka @black.hanifah ..wahahaha Cite semalam sambil tunggu flight utk balik kl .. class belajar perancis..ahahaha from @black.hanifah - meh belajar bahasa perancis!! mak aih!sampai masuk air liur dlm mate bahase perancis punya penangan!! 😂🤣 #nyawablack #blackpirlo dengarkan... @shah_shamshiri

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 8
1

Le .. pakai cermin mata tadi tak perasan pulak... Dr dulu lagi brian sanjungi ella yg telah berhijab, tetap cantik, tetap anggun tetap sejuk hati menatap wajahnya...tetap dengan gelaran ratu rock malaysia buat saya!!! Respect!!! @ellaaminuddin - tgh backstage kat mydin gong badak, kuala terengganu utk #JelajahSuria10Tahun @suriamalaysia

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 8
5

Tahniah @kkimieyy dan @dinaw.co kerana terpilih sebagai pemenang #ContestAbangBrian. Sila check DM korang ye. Yang lain jangan sedih jangan putus asa. Ada banyak lagi peraduan dan hadiah yang Brian akan bagi korang. Stay tuned okay?

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 7
5

Orang tgh berlari lagi adik ni dah sampai dah kat booth sarapan sihat kami..hehe.. excited die melompat dr jauh panggil abg brian... tersentuh hati brian...now THIS is why i do what i do! #syukur #ilovemyjob #mbd2017

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 3
41

[Peraduan] Hi korang! #ContestAbangBrian kembali lagi! Senang je contest bulan ni. Isi tempat kosong sajeeee! Tau jawapan dia? Jawab dengan ikut langkah di bawah ni okay? 1. Repost soalan ini & berikan jawapan di kapsyen berserta #contestabangbrian 2. Pastikan akaun anda tidak ‘private’ 3. Pemenang akan memenangi buku-buku masakan dan ilmiah serta kalendar resepi Abang Brian 4. Terma & Syarat

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 2
6

Hehe tq anak anak bumi kenyalang! Had a blast sharing healthy breakfast ideas ngan u alls! Tak sempat abg nak jln jln sebab kena flight balik terus.. next time la ya kalo ade rezeki abg dtg lagi #mbd2017 #MalaysiaBreakfastDay

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 1
11

Tq kepada semua org batu pahat yg telah bersama kami utk jelajah suria 10 tahun... now brian otw gi kuching pulak utk aktiviti masak sarapan sihat bersama anak anak esok awal pagi... nak tidoooo 😪😪😪😪 #abangbriantravels

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo April 1
0

@fahrinahmad_fa siap bagi tips kesihatan!! @cjwowshop live di tv9 Brian pulak akan live ngan @nadiaannuar dan @zaimhelmizaini dari kul 11am nanti tau..hehe #wowis1 #wowsatutahun

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo March 31
3

Apa kata cube hujung minggu ni? Mini muffins oren Bahan A 1 biji telur 1/2 cawan minyak sayuran 11/4 cawan susu segar 1 sudu kecil esen vanilla 1 sudu kecil minyak oren Parutan kulit 1 oren Bahan B (diayak bersama) 2 cawan tepung gandum 3 sudu kecil baking powder 1 cawan gula secubit garam 1)panaskan ketuhar pada suhu 175C utk 15 min 2) dalam mangkuk besar, gaulkan kesemua bahan A sehingga se

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo March 31
0

Very the excites utk sambutan ulangtahun @cjwowshop esok... sampai rehearsal je nyanyi beauty and the beast pulak dah... tunggu esok tau !pelbagai tawaran menanti anda semua @karlshafek @mimieharis @nadiaannuar @zaimhelmizaini

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo March 31
1

Eh korang jangan lupa tau harini kita ada Ustaz di konti @suriamalaysia pada jam 11pagi. Harini kan hari jumaat. So, ambil ilmu sikit daripada Ustaz Ahmad Zahiruddin berkenaan topik Andai Esok Matahari Terbit Dari Barat.

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo March 31
0

Minggu ni Brian akan ke Batu Pahat yeay! Yang ada kat sekitar Batu Pahat dan Johor tu, jumpa Brian dan penyampai @suriamalaysia yang lain di Batu Pahat Mall Sabtu ini okay? Dengar cerita banyak hadiah nak bagi kat korang ni. Hehehe

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo March 22
9

Without water and without taking off its skin???!!! Selalunya buang kulit je kan...tapi abg brian nak kongsikan bahawa banyak kajian telah menunjukkan bahawa kulit buah citrus seperti oren ada 20 kali lebih antioxidant berbanding isinya.. tanpa air dan tanpa mengupas... mesti blender anda kat umah tu tak dapat hasilkan jus cam ni... kalo nak tahu apa alat ini yg akan membantu anda seisi keluarga m

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo March 22
48

[Peraduan] Hello korang! Sempena cuti sekolah ni, Abang Brian nak bagi hadiah istimewa kat korang semua. Korang hanya kena ikut langkah ni sahaja. Senang je soalan minggu ni. 1. Repost soalan ini & berikan jawapan di kapsyen berserta #contestabangbrian 2. Pastikan akaun anda tidak ‘private’ 3. Pemenang akan memenangi buku-buku masakan dan ilmiah serta kalendar resepi Abang Brian 4. Terma & Sya

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo March 21
14

Dari press conference petang tadi... Syukur.... dengan kepercayaan @openuniversitymalaysia saya telah dgn rasminya mulakan perjalanan saya untuk menjadi pendidik yg lebih baik dgn impian utk mengukuhkan lagi sistem pendidikan kami di malaysia demi anak anak kita.. di sini bermulanya perjalanan #DrAbangBrian Tq kepada mentor dan kakak besar saya @dr.soowincci yg tak pernah lelah membimbing saya Ba

BrianMasterchef @abangbrian on Instagram photo March 21
2

To be a better educator and to help shape the education arena of malaysia for our children i have accepted this challenge, my journey to be #DrAbangBrian Tq to my mentor and big sis @dr.soowincci For being an inspiration and @openuniversitymalaysia for believing in me from @dr.soowincci - Introducing A Unique Education Challenge Designed Specialy for Malaysian Artistes =) #OUMBeyondArtistesCha

Popular Now

حجاب و چادر فاخر 🌟 کیمیای سحر🌟 @kimiayesahar on Instagram photo April 24
+ Board

هنرکده کیمیای سحر 10تا20درصد تخفیف 4شعبه حضوری در تهران ویک شعبه در اهواز شعبه ۱: میدان ونک،خیابان گاندی جنوبی، کوچه هفدهم ،پلاک ۲۵، طبقه ۵،واحد ۱۳ ازساعت ۱۱الی ۱۷ تلفن ۸۸۷۸۷۳۱۸ شعبه ۲: خیابان پیروزی ،خیابان اول نیرو هوایی ،نبش کوچه۱/۲۱،ساختمان پامچال، پلاک ۴۶، طبقه دوم ،واحد ۷ ازساعت ۱۱الی۱۷ تلفن ۷۷۱۵۳۴۳۲ شعبه ۳: همت غرب، شهرک گلستان ،بلوار کوهک ،مرکز خرید پوشاک اسلامی گل یاس،طبقه اول ،واحد۳

Summer Hsieh 💖 @mov850908 on Instagram photo April 24
+ Board

我跟他說要比較甜的調酒 結果給了我這個…= = 真的暈倒ㄟ #應酬

I N E S T A | JKT @inestashoes on Instagram photo April 24
+ Board

IDR 690.000 ADIDAS CANCUN ISLAND SERIES "GREY/NIGHT BROWN/GUM1" ORIGINAL MADE IN INDONESIA MINUS : SEPATU SEDIKIT BELANG Size : 39 1/3 , 40 , 40 2/3 , 42 2/3 , 43 1/3 , 44 , 45 1/3 , 46 , 47 1/3 , 48 , 48 2/3 Info or order please directly contact us on : Line : @inesta ( pakai @ ) WA : +62877 87777 599 Cek hashtag inestaorder sebelum order 😁 #sepatuoriginal #jualnike #jualnikeoriginal #jualadida

RUSSIAN MUSICBOX @russian_musicbox on Instagram photo April 24
+ Board

Уже завтра, 25 апреля, с 16:00-17:30 в прямом эфире "Вконтакте Live" Вас будет ждать наш ведущий Алексей Шелест и его гостья: певица Настасья! #russianmusicbox #iloverussianmusicbox Задавайте свои вопросы в прямом эфире, оставляйте комментарии в группе! Прямой эфир: http://www.russianmusicbox.tv/ Звоните : 8 (495) 276 29 49 (звонок по Москве бесплатный, оплачивается только междугородняя связь

💕همه چیز برای خانومهای شیک💕 @hame_chiz_baraye on Instagram photo April 24
+ Board

⏪پیکر تراشی نوین⏩ ✅@Zhiva_Center ✅@Zhiva_Center (ترکیبی از بادی جت و لیپوماتیک) بدون درد،خونریزی و بیهوشی نمونه ای از پیکرتراشی بازو جهت کسب اطلاعات بیشتر و برخورداری از مشاوره رایگان عدد یک را به شماره تلفن های ☎️۰۹۳۷۲۱۴۸۶۲۴ ☎️۰۹۳۸۲۱۴۸۶۲۴ ☎️٠٩٢١٢١٤٨٦٢٤ ارسال نماييد و يا با شماره های فوق تماس حاصل فرماييد. ✅خوشحال خواهیم شد در کنارتان باشیم، ❤️کلینیک لاغری و پیکرتراشی ژیوا❤️ ✅@Zhiva_Center ✅@Z

میم چوب @mimchoob on Instagram photo April 24
+ Board

قاب آینه با فرم طبیعی چوب توسکا . تمام کارها به صورت سفارشی اجرا میشود شماره تماس: 09127520218 (قربانی) تلگرام: tlgrm.me/mimchoob . . #میم_چوب #آینه #قاب #طراحی #دکوراسیون #جهیزیه #چوب #چوبی #ایده #طراحی_داخلی #لوکس #سفارشی #ناهارخوری #نجاری #دکوراتیو #کلاسیک #مینیمال #mimchoob #desing #decoration #furniture #wood #wooden #woodworking #modern #art #idea

DAKWAH | BERNIAGA 🌟 @jom_dakwah on Instagram photo April 24
+ Board

Terkadang ada sesetengah orang.. yang semangatnya nak melakukan amal kebaikan pada satu masa tu membara bara. Sehingga dia boleh lakukan Tahajud 1000 rakaat, dhuha sejuta rakaat, Taubat berkali kali, puasa sunat tak henti. Sampai satu masa bila dia futur, dia terus berhenti daripada melakukan semua amal itu. Dia tak mampu nak teruskan. Situasi ini yang kita tak mahu. Berbanding dengan orang ya

JUNGJUMI @jung_jumi on Instagram photo April 24
+ Board

. 한강이나 갈까? 말에 갓다가 잔디밭에서 그렇게 뜀박질을 하시드니 온몸에 잔디를 한아름 들고오셧대요. 한강잔디밭에서 구를때 이렇게 샤워 🚿 할꺼라고 생각 💭 할수없이 뜀박질을 오지게 하셧어요. 개이모 마이찐~❤️ 과 함께. @jjiny7272 다음엔 자전거 🚴🏻 타로가용. #생쥐백억이 #한강에서물안먹더니샤워하며마시기 #물이랑노는중

Betty Apriliana Sari @betty_midwifery on Instagram photo April 24
+ Board

24.04.2017 Gw gak berenti ngakak ngeliat video ini 😂😂😂😂😂😂 apalagi pas dia diem sambil nunduk trus ngeluarin suara cicak 😂😂😂😂😂😂 kalo gw di situ mungkin lo udah gw remeeeesss remeeess kek slime Li sangking gregetnya 😅😅😅😅😅 @aliandooo